TikTok, Snapchat i Twitter: czy warto założyć tam konto firmowe? (2023)

Zarządzanie firmowym kontem w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn czy Instagram, wydaje się w dzisiejszych czasach niezbędnym punktem strategii marketingowej każdej firmy. Nie są to jednak jedyne portale społecznościowe funkcjonujące z powodzeniem w przestrzeni internetowej. Czy warto założyć konto firmowe na TikToku? Jakie korzyści daje konto firmowe na Twitterze, a co na Snapchacie?

TikTok i Snapchat to serwisy społecznościowe bardziej kojarzone ze zbuntowanymi nastolatkami niż z poważnymi biznesami. Nieco inaczej w tym rankingu wygląda Twitter, gdzie często można znaleźć ciekawe posty różnych firm czy marek osobistych, poruszające tematy branżowe w sposób formalny lub nieco bardziej stonowany. Czy warto uwzględnić wspomniane portale społecznościowe w strategii marketingowej firmy?

Treść

TikTok: co to jest? Funkcje serwisowe

TikTok to chińska aplikacja pozwalająca na wysyłanie krótkich filmików (maksymalnie 1 minuta), edytowanych w dowolny sposób dzięki wykorzystaniu narzędzi edycyjnych. Użytkownicy TikTok mogą komentować filmy i dodawać reakcje „Lubię to” do tych, które najbardziej im się podobały. Z pomocą TikTok możesz także wymieniać wiadomości z innymi użytkownikami. Aplikacja TikTok powstała w 2016 roku w Chinach. Od 2017 r. szybko zyskuje na popularności, osiągając pierwsze 500 milionów użytkowników w 2018 r. Tylko w styczniu 2021 r. TikTok został pobrany aż 62 miliony razy, co oznacza rażące zaniedbanie korporacyjne niewykorzystanie zjawiska tej aplikacji.

Snapchat: co to jest? Krótki opis

Snapchat powstał w 2011 roku jako komunikator internetowy umożliwiający użytkownikom przesyłanie w czasie rzeczywistym filmów (maks. 10 sekund) i zdjęć, do których można dodawać podpisy i rysunki. Dostępność filmu lub zdjęcia wynosi 24 godziny i podczas odtwarzania ulegają one samozniszczeniu i znikają. Od 2021 r. Snapchat ma ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a jego wzrost popularności sprawił, że firmy zainteresowały się komunikatorami internetowymi jako narzędziem marketingowym. Aktywna reklama jest możliwa nawet dzięki Discover.

Twitter: co to jest? Co powinieneś wiedzieć?

Twitter to amerykańska platforma mediów społecznościowych, której treści są tworzone przez samych użytkowników. Z tego powodu jest często nazywany kanałem informacyjnym. Posty mają ograniczoną liczbę znaków i ograniczają się do krótkich notatek informacyjnych, pod którymi toczą się dyskusje. W 2021 roku miesięczna liczba użytkowników Twittera wynosi 340 milionów.

Przeczytaj także:Jak prowadzić profesjonalny profil na Instagramie?

Działania marketingowe na TikTok: co można wygrać?

Krótki film, który pozwala na interakcję z obserwującymi, może być również skutecznym narzędziem marketingowym, a tym samym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów. Sam TikTok nam to ułatwia, polecając filmy o podobnej tematyce do filmów, które oglądają. Jak wykorzystać tę wiedzę w przypadku profilu firmy?

Oprócz reklam sponsorowanych marki mogą wykorzystywać najgorętsze trendy na TikToku, aby dzielić się ze swoimi obserwatorami na przykład historiami z życia firmy, wskazówkami, inspiracjami branżowymi lub kreatywnie prezentować oferowane przez siebie produkty lub usługi. Liczy się oryginalność, pomysłowość, a przede wszystkim autentyczność, która dziś jest wyznacznikiem sukcesu wielu firm.

Co Twoja firma zyska dzięki marketingowi na TikToku?

  • Poszerzaj grono odbiorców: TikTok to przede wszystkim aplikacja dla młodych ludzi, ale to nie znaczy, że starsi też z niej nie korzystają. Potraktuj obie grupy docelowe poważnie i zaprezentuj im swoje usługi lub produkty, rozróżniając jedynie, w jaki sposób zaprezentować je starszym i młodszym odbiorcom.
  • Zwiększ ruch na swojej stronie – Dostosowując swoje konto TikTok i dodając linki do swojej strony, a także umieszczając własny hashtag na postach, zbudujesz zainteresowanie swoją marką i przekierujesz użytkownika na swoją stronę.
  • Pracuj z influencerem: niektórzy twierdzą, że influencerzy są plagą naszych czasów. Nie zgadzamy się z tym, a nawet więcej! Wierzymy, że współpraca z influencerami to korzyść netto zarówno dla nich samych, jak i dla firm, z którymi współpracują. Influencer Marketing to nowa odsłona marketingu szeptanego, potężne narzędzie, dzięki któremu firmy mogą w jednej chwili zaistnieć lub zginąć w czeluściach Internetu. Nie lekceważ tej mocy!

Przeczytaj także:Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

Działania marketingowe Snapchata

Wyjątkowość Snapchata polega na efemerycznych, krótkich filmach, które po odtworzeniu znikają z sieci. Jak zatem wykorzystać funkcje tej witryny do stworzenia skutecznego marketingu? Twój sukces zależy przede wszystkim od zrozumienia i wyczucia zasad publikacji, a także od prawidłowego zidentyfikowania grupy docelowej, z którą będziesz się komunikować.

Aby działania marketingowe na Snapchacie były skuteczne i efektywne, muszą być prowadzone w oparciu o przemyślaną strategię. W zależności od tego, co sprzedajesz lub jakie usługi oferujesz, zastanów się, jak przedstawić to w oryginalny sposób za pomocą krótkiego filmu. Skuteczne działanie uwzględnia wspomnianą wcześniej autentyczność, realną wartość dla użytkownika i wpływ na jego emocje, dzięki czemu chętniej identyfikuje się z Twoją marką. Celem działań marketingowych na Snapchacie może być np. rozwój zasięgu marki w sieci i stworzenie przestrzeni do komunikacji z określoną grupą odbiorców.

4 cechy dobrego marketingu Snapchat:

  • Odruchy: Działaj szybko i szybko reaguj na pojawiające się trendy. Pamiętaj, że komunikacja na Snapchacie odbywa się „tu i teraz”. Kto się spóźni, nie będzie pamiętał.
  • wyobraźnia: stwórz własny plan działania i bądź kreatywny. Treści, które publikujesz, muszą wyróżniać się spośród tysięcy podobnych, bo od tego zależy powodzenie Twoich działań marketingowych na Snapchacie.
  • autentyczność: bycie naturalnym w tym, co robisz i autentycznym w komunikacji. Nie staraj się być profesjonalny w swoich działaniach, a szybko zauważysz, jak bardzo Twoi obserwatorzy docenią autentyczność marki.
  • zabawa - przede wszystkim baw się dobrze i pozwól swoim obserwującym. Właśnie do tego został stworzony Snapchat, więc jeśli planujesz publikować sztywne treści promocyjne, nie będziesz w stanie zwiększyć zaangażowania odbiorców ani zwiększyć zasięgu swojej marki w Internecie.

Przeczytaj także:Czym jest content marketing i dlaczego warto uwzględnić go w zarządzaniu firmą?

Marketing na Twitterze: jak skutecznie tweetować?

Działania marketingowe na Twitterze można porównać do kuli śnieżnej. Jeśli zostanie dobrze popchnięty, zamieni się w ogromną kulę śnieżną, która pochłonie wszystko na swojej drodze. Jeśli jednak piłka zostanie popchnięta nieumiejętnie, początkowo zapadnie się i zniknie, zamieniając się w śnieżkę online.

Komunikacja za pośrednictwem Twittera pozwala zmniejszyć dystans między komunikatorem a odbiorcami, dzięki czemu dobrowolnie podejmują oni rozmowy ze swoimi ulubionymi markami. ALE nie traktuj Twittera jako źródła autopromocji. W ten sposób szybko stracisz zainteresowanie swoich obserwujących i zniechęcisz ich do korzystania z usług Twojej firmy.

Jak wykorzystać możliwości Twittera w marketingu? Oto kilka sposobów:

  • Profil firmy – im więcej informacji o swojej firmie podasz, tym większe prawdopodobieństwo, że przekierujesz ruch z Twittera do swojej witryny. Zachowaj większą powściągliwość w stosunku do zdjęcia profilowego i nie umieszczaj w nim logo firmy. Przykładowo zdjęcie osoby prowadzącej firmowy profil na Twitterze zmniejszy dystans pomiędzy marką a odbiorcami, dając im poczucie, że rozmawiają z osobą, a nie samą firmą.
  • Link do profilu na Twitterze w innych kanałach komunikacji: Umieść link do profilu firmy na Twitterze na swojej stronie internetowej, blogu, w newsletterze i wszędzie tam, gdzie Twoi klienci mają codzienny kontakt z Twoją firmą. Zwiększysz w ten sposób liczbę obserwujących profil na Twitterze, a co za tym idzie zasięg samego profilu.
  • rodzaj kontaktu powinien być przydatny; w przeciwnym razie profil Twojej firmy nie będzie wydawał się wystarczająco interesujący, aby go śledzić. Dlatego nie reklamuj bezpośrednio na nim swoich produktów lub usług, skup się na tym, aby Twoja komunikacja wniosła jakąś wartość dla użytkownika. Na przykład treści branżowe dotyczące wiadomości lub problemów, ciekawe zdjęcia lub filmy.
  • Go Pro: Specjaliści z różnych branż często tweetują na tematy promowane przez resztę branży. Wyrażają swoją opinię, nawiązują kontakt ze swoimi obserwatorami lub nawiązują rozmowę z innymi profesjonalistami z branży, oznaczając ich symbolem „@” w swoich tweetach. Dlatego bądź na bieżąco z tym, co dzieje się w Twojej branży i bądź na bieżąco z Twitterem.

Od Ciebie zależy, czy chcesz wprowadzić swoją firmę do świata sieci społecznościowych i skorzystać z tego, co ma do zaoferowania. Faktem jest, że portale społecznościowe są dziś siłą komunikacyjną, która umiejętnie wykorzystana może zdziałać wiele dobrego zarówno dla firm, jak i marek osobistych. Zastąp pytanie „czy będzie miejsce dla mojej firmy/branży” w tej konkretnej sieci społecznościowej pytaniem „w jaki sposób mogę wykorzystać tę społeczność z korzyścią dla firmy?” i nie wahaj się komunikować.

References

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Domingo Moore

Last Updated: 14/09/2023

Views: 5934

Rating: 4.2 / 5 (53 voted)

Reviews: 84% of readers found this page helpful

Author information

Name: Domingo Moore

Birthday: 1997-05-20

Address: 6485 Kohler Route, Antonioton, VT 77375-0299

Phone: +3213869077934

Job: Sales Analyst

Hobby: Kayaking, Roller skating, Cabaret, Rugby, Homebrewing, Creative writing, amateur radio

Introduction: My name is Domingo Moore, I am a attractive, gorgeous, funny, jolly, spotless, nice, fantastic person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.