Co to jest TikTok i jak z niego korzystać? (2023)

Co to jest TikTok i jak z niego korzystać? (1)

TikTok – prawdopodobnie już to wiesz, a może nawet masz konto? Jeśli chcesz wiedzieć, co jest na topie w mediach społecznościowych i lubisz szaleć, czas zacząć zabawę z TikTokiem.

Nadążanie za trendami w mediach społecznościowych to prawdziwe wyzwanie. Niełatwo też zdecydować, czy warto spędzać czas na określonej platformie i angażować się w budowanie wizerunku marki. Jest rzeczą oczywistą, że musisz promować swoje produkty i usługi.stworzyć stronę internetową,Jednak zalety posiadania marki na platformie takiej jak TikTok nie są od razu widoczne.

Czym jest TikTok i na czym polega fenomen tej aplikacji? Pokrótce pokażemy Ci, jak TikTok może być używany do celów osobistych i biznesowych i od Ciebie zależy, czy chcesz uzyskać dostęp do platformy dla zabawy (co jest naprawdę zabawne), czy może wykorzystać ją również do promowania swojej marki. Co oferuje TikTok, co zmieniło świat mediów społecznościowych i ma rzesze oddanych fanów?

Co to jest TikTok?

TikTok to aplikacja, która oferuje niekończący się strumień krótkich filmów nagranych przez użytkowników. Każdy klip ma długość do 15 sekund lub można je połączyć w 60-sekundowe kompilacje. Platforma słynie z ciekawych, często zabawnych filmików przedstawiających zwykłych ludzi kręcących filmiki w amatorski sposób.

Zjawisko narodziło się, gdy chińska firma ByteDance nabyła w kwietniu 2018 roku platformę Karaoke Musical.ly i dodała ją do platformy TikTok. To był pierwszy krok do sukcesu. Dziś aplikacja ma 800 milionów użytkowników na całym świecie i ponad 1,5 miliarda pobrań.

TikTok polega na interakcjach opartych na wspólnych zainteresowaniach. Bycie na platformie inspiruje użytkowników do publikowania własnych kreatywnych i rozrywkowych treści oraz do aktywnego uczestnictwa. Platformą kierują milenialsi i młodzież pokolenia Z, ale TikTok szybko zyskuje również popularność wśród starszych odbiorców.

Co to jest TikTok i jak z niego korzystać? (2)

Jak działa TikTok?

Oglądanie filmów na TikTok to świetna zabawa. Materiał wideo dopasowany do profilu odbiorcy daje pełny obraz tego, co jest aktualnie na topie. Każdy użytkownik może przejść od odbiorcy do nadawcy: nagrać i opublikować własny film, korzystając z fantastycznych opcji oferowanych przez TikTok.

pełna personalizacja

Magią TikToka jest pełna personalizacja treści, znacznie więcej niż proste rekomendacje znane z innych platform, takich jak Facebook czy Instagram. Specjalny algorytm analizuje dotychczasowe działania użytkownika oraz ustawienia aplikacji, dzięki czemu materiały dostępne w zakładce „Dla Ciebie” są starannie dobierane pod kątem zainteresowań konkretnej osoby.

Siłą TikToka jest dostosowanie treści do lokalizacji użytkowników. Wszystko, co otrzymują odbiorcy, dotyczy najnowszych lokalnych trendów, a sami użytkownicy mogą brać udział w lokalnych konkursach. Aplikacja natychmiast mówi ci, co oglądać, buduje poczucie wspólnoty, a algorytmy płynnie cię prowadzą (naprawdę je uwielbiam!).

Zasada zaangażowania.

Zaangażowanie to słowo kluczowe dla koncepcji TikTok. Na innych platformach mediów społecznościowych zaangażowanie jest czymś, co budujesz; na TikTok to podstawa, serce aplikacji. Sukces polega na stymulowaniu kreatywności i interakcji między użytkownikami. Wygrywają ci, którzy potrafią czytać trendy i natychmiast reagować.

Ciekawostka: wirtualne waluty TikTok nadają nowy wymiar idei społeczności.Użytkownicy TikToka mogą nagradzać swoich ulubionych twórców, wręczając im prezenty zakupione za wirtualne waluty.

konkretną treść

Czym więc jest TikTok i co możemy na nim znaleźć? Aplikacja współpracuje z 15-sekundowymi filmami nagranymi przez użytkowników. Platforma oferuje twórcom mnóstwo zabawnych i łatwych do zastosowania efektów specjalnych: muzykę w tle, filtry, przejścia, pokazy w zwolnionym tempie, cofanie i wiele innych.

Na TikToku jest dosłownie wszystko: humor, muzyka, fitness, podróże, taniec, jedzenie i każda możliwa pasja. TikTok tworzy wyjątkową społeczność. Aby to w pełni zrozumieć, należy założyć konto i dać się ponieść zabawie.

Prezentowane 15-sekundowe filmy są podzielone na kilka różnych kategorii, w tym:

Hasztagi i hasztagowe wyzwania

Hashtagi odgrywają kluczową rolę na TikToku. Te najpopularniejsze stają się trendem i są stale oglądane przez użytkowników na ich kanałach. Hashtagi mogą być zabawne, inspirujące lub informacyjne, organizować treści i zachęcać użytkowników do zaangażowania.

Użytkownicy TikToka chętnie biorą udział w wyzwaniach hashtagowych, a niektóre z nich szybko zyskują na popularności. Obejmują wszystko, od pokazania najlepszych dżinsów (np.#EnMiDenimZgadnij wyzwanie), aby wyrazić wdzięczność i pozytywne nastawienie do świata (np.#AerieREALPozytywnewyzwanie).

Wyzwania hashtagowe są publikowane przez osoby prywatne lub firmy. Przyciągają tysiące użytkowników i podnoszą poprzeczkę. To świetna zabawa, a dzięki dużej liczbie uczestników i obserwatorów to także świetna okazja do zaprezentowania swojej marki.

Reakcje wideo

Pomysł, który zrodził się kiedyś na YouTube, zyskał nowe życie na TikToku. Jednym kliknięciem użytkownicy mogą dołączać reakcje wideo do oglądanego materiału, nawet tuż obok oryginału. Wynik? Reakcje wideo to znacznie więcej niż sekcja komentarzy.

szkoła trenerska

Na TikTok można znaleźć wiele mini-samouczków, które zgodnie z naturą TikTok są krótkie i zabawne. Filmy są zwięzłe i pokazują rzeczywiste rozwiązania i pomysły, które są łatwo dostępne.

duety tiktok

Interaktywność użytkownika to kolejny filar TikTok. Widzowie stają się nadawcami, nagrywając własne filmy w odpowiedzi na filmy innego użytkownika i łącząc oba nagrania w duet. Podwójne nagrania są popularne i często stają się wirusowe.

Jak korzystać z TikToka?

Aby otworzyć konto

Utworzenie konta na TikTok jest proste: pobierz aplikację, wybierz nazwę użytkownika i utwórz konto.

Aplikacja poprosi Cię o podanie danych osobowych, lokalizacji i daty urodzenia. Aby uprościć proces, możesz zalogować się przy użyciu istniejącego konta w innej aplikacji (na przykład Google, Facebook, Twitter).

Utwórz wideo TikTok

Jeśli chcesz stworzyć swój pierwszy film, wykonaj następujące kroki:

  1. Aby wejść w tryb nagrywania, kliknij symbol „+” u dołu ekranu.

  2. Trzymając przycisk włączony, nagraj wideo. Możesz błyskawicznie dodawać efekty specjalne, np. filtry lub zwolnione tempo: przyciski znajdują się w dolnej linii po prawej stronie ekranu.

  3. Kliknij symbol „✔️”, gdy uznasz, że nagranie jest gotowe.

  4. Po zakończeniu nagrywania możesz dodać więcej efektów i umieścić je na filmie w określonych odstępach czasu.

  5. Po zakończeniu rejestracji dodaj chwytliwy nagłówek i odpowiedni hashtag, a następnie naciśnij „Opublikuj”.

  6. Twoje dzieło jest już na TikTok. Usiądź wygodnie, zrelaksuj się i czekaj na odpowiedzi. W tym czasie możesz oglądać filmy na swoim kanale i odpowiadać na nie wybierając opcję „Udostępnij”.

Ciekawostka: po opublikowaniu filmu możesz udostępnić go na innych platformach mediów społecznościowych, a nawet zapisać jako GIF.

Dodaj dźwięk do nagrania

Dźwięki są podstawą kultury TikTok. Użytkownicy uzupełniają filmy ciekawymi ścieżkami dźwiękowymi, a wielu TikTokerów uwielbia efekt synchronizacji ust. W bibliotece TikTok dostępna jest ogromna ilość muzyki: od muzyki klasycznej po pop. Do najpopularniejszych ścieżek dźwiękowych należą pomysłowe interpretacje znanych piosenek.

Dźwięk można dodać do wcześniej utworzonych filmów lub nagrać z filmem. Aby dodać dźwięk:

  1. Przejdź do trybu nagrywania i nagraj wideo (lub prześlij już nagrane).

  2. Na dole ekranu wybierz Dźwięki.

  3. Przeglądaj swoją bibliotekę audio i znajdź idealną piosenkę.

  4. Wybierz znak „✔️”. Twój film ma teraz ścieżkę dźwiękową.

Co to jest TikTok i jak z niego korzystać? (3)

Dlaczego TikTok jest tak popularny?

Niemal z dnia na dzień TikTok stał się fenomenem mediów społecznościowych. Sukces tej platformy z pewnością wynika z faktu, że większość jej użytkowników ma około dwudziestu lat i jest to grupa całkowicie zanurzona w kulturze mediów społecznościowych. TikTok jest łatwy w użyciu, uzależniający i szybko zyskuje popularność, przyciągając tym samym dużą publiczność.

TikTok jest dowodem na to, jak fajne mogą być media społecznościowe. Warto zauważyć, że większość platform wymaga więcej pracy niż zabawy. Po raz pierwszy od czasu Snapchata mamy aplikację, z której korzystanie jest po prostu przyjemnością. TikTok to rozrywka na wyciągnięcie ręki. Ponadto umożliwia interakcję z innymi użytkownikami i jest jedną z najatrakcyjniejszych platform społecznościowych na świecie.

TikTok dla biznesu

Jeśli prowadzisz firmę, zapewne zastanawiasz się, czy TikTok warto włączyć do swojej strategii marketingowej i jak możesz go wykorzystać.

Zachęcają go zarówno statystyki dotyczące użytkowników TikToka, jak i inteligentne rozwiązania dostępne w tej aplikacji. platforma startowaTikTok dla biznesuto wyraźny znak, że aplikacja zmierza w bardziej biznesowym kierunku. Kontrola,jak zarabiać na tiktoku.

TikTok cieszy się szczególną popularnością wśród młodych ludzi, dlatego warto się tam pojawić, jeśli ta grupa jest rynkiem docelowym dla Twojej marki. Korzystając z TikTok, firmy nawiązują bliski kontakt z pokoleniem Z i millenialsami w każdym większym mieście na świecie.

Kto korzysta z TikToka?

Statystyki opisujące użytkowników TikTokdaj jasno do zrozumienia, że ​​warto skorzystać z promocyjnego potencjału tej platformy. TikTok ma na całym świecie ponad 800 milionów aktywnych użytkowników, a do końca 2020 roku prawdopodobnie przekroczy 1 miliard. Aż 41 proc. to osoby w wieku od 16 do 24 lat. W Polsce, jak wynika z badań agencji Get Hero, 95% użytkowników to kobiety.

Zastanawiając się, czy TikTok jest właściwym medium dla Twojej marki, weź pod uwagę grupę docelową. Przygotuj treści, które zainteresują Twoich potencjalnych odbiorców i zwiększą świadomość Twojej marki.

Jak wykorzystać TikTok w biznesie?

Firmy promujące swoje marki na TikToku muszą dostosować prezentowane treści do specyfiki tej platformy. Oto kilka pomysłów, jak zostać zauważonym na TikTok (i jednocześnie dobrze się bawić):

reklamy

Istnieją różne rodzaje reklam, które można wykorzystać do promowania swojej marki na TikTok. W przypadku reklam pozyskiwania marki kupujesz określone miejsce w określonej kategorii przez cały dzień; w tym czasie tylko jedna marka może przejąć tę kategorię. Na profilu swojej marki na TikTok możesz także stworzyć post sponsorowany, który będzie pojawiał się w kanałach użytkowników.

wyzwania hashtagowe

Wyzwania hashtagowe rozprzestrzeniają się szybko i są świetnym sposobem na budowanie zainteresowania Twoją marką. Motywy hashtagów mogą zachęcić użytkowników do tworzenia własnych treści zgodnych z koncepcją Twojej marki.

wpływowy

Na wszystkich platformach społecznościowych są influencerzy. Czasem mają 100 tys. fanów, a czasami niewielka, ale znacząca grupa obserwatorów danej branży. Firmy cenią te cenne kontakty i chętnie współpracują z wpływowymi ludźmi. TikTok ma także własny zespół gwiazd, z którymi warto współtworzyć treści, które skutecznie promują marki i firmy.

Co to jest TikTok i jak z niego korzystać? (4)

Zespół Wix

References

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Reed Wilderman

Last Updated: 17/09/2023

Views: 5932

Rating: 4.1 / 5 (52 voted)

Reviews: 83% of readers found this page helpful

Author information

Name: Reed Wilderman

Birthday: 1992-06-14

Address: 998 Estell Village, Lake Oscarberg, SD 48713-6877

Phone: +21813267449721

Job: Technology Engineer

Hobby: Swimming, Do it yourself, Beekeeping, Lapidary, Cosplaying, Hiking, Graffiti

Introduction: My name is Reed Wilderman, I am a faithful, bright, lucky, adventurous, lively, rich, vast person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.